Aquest es el blog de Climent Sabater

Aqui es on vull depositar el que vaig escrivint o he escrit al llarg del temps. El contingut dels meus escrits, es divers, pero habitualment tenen caire reivindicatiu o social



Fixau-vos que la data de publicacio, normalment, no coincideix amb la data en que es va escriure.



A MIS AMIGOS CASTELLANOPARLANTES:

Os pido un poco de paciencia, hasta que tenga
tiempo de traducir los escritos.



dimecres, 8 de novembre del 2017

PREM

Aquesta es una nova feina del Taller de Escriptura. Aquesta vegada he decidit escriure la mateixa història de dues maneres: Microrelat i relat curt.

Primer vaig fer el microrelat -com una cosa comprimida- Desprès vaig desenvolupar el relat curt -descomprimint la historia-

Per mantenir l'interes, primer va el relat curt i desprès el microrelat.


El cotxe de Marià,  era petit però enèrgic, potent. Com ell. Sempre el sentien com derrapava a les sortides i a les corbes. També sentien les relliscades, just abans d’aparcar. Es que un BMW sèrie 1, amb 6 cilindres, motor de benzina i amb 8 marxes, era un cotxe esportiu molt potent i eficient, tot i el seu alt consum de combustible. Ell era jove, atractiu i tenia molt èxit entre les dones i a nivell empresarial. Era propietari de 5 botigues de roba cara, de roba de moda.
Tenia que resoldre aquell afer, de forma rapida i expeditiva. Era així de decidit. Quan tenia una cosa pendent, alguna força interna l’empenyia a fer-ho tot d’una. No sabia o no podia esperar. Marià era un prem. No podia tenir res pendent. Sobretot, un tema com el que tenia entre mans. Li corria molta presa.
El seu contacte li acabava de dir que el Rómulo Páez, estaria uns dies a Tábara, a un Hostal anomenat La Ruta de la Plata i el Marià va decidir anar-hi immediatament, aquell mateix capvespre. El Rómulo Páez, “estarà uns quants dies a Tábara” li havia dit el seu contacte, “es que te negocis allà i el destorbaran bastant”. El Marià sabia que no era imprescindible córrer, ni anar-hi aquell mateix capvespre, però no podia evitar fer-ho.
- Esperar? Es demanava.
- No puc! es responia ell mateix.
Els casi 400 kms. de distancia entre Mèrida, on vivia, i Tábara, no eren un problema per ell. Agafaria la nacional. Avui dia hi ha molt poc trànsit, des de que varen inaugurar l’autovia, just paral·lela. Per aquest motiu, aquella carretera se ha convertit en una via de servei.
El Rómulo Páez, es fa passar per un comercial que va a comissió. De fet, te la seva cartera de clients, que consisteix en petits empresaris o autònoms que volen vendre les seves mercaderies. A Tábara hi ha moltes petites ramaderies que produeixen carn de gran qualitat i necessiten comercialitzar-les. Per açò es allà durant uns dies. Te un carisma personal, que el converteix en un venedor de primera. De tota manera, tria les mercaderies mes preuades i les col·loca a botigues de Barcelona i Madrid, a bon preu, renunciant a uns guanys  mes alts, per tal de mantenir aquesta façana de ciutadà honrat. Aquesta circumstancia li permet traslladar-se a qualsevol lloc de Espanya i mantenir l’altra “cartera de clients”.
I el Marià, era un d’aquells clients del segon tipus. Dues vegades, havia requerit dels serveis professionals del Páez, per desfer-sen de dos enemics comercials. Ara, tornava tenir problemes de competència: un jove espavilat –que havia arribat de Barcelona- li estava prenent quota de mercat i ell no ho podia suportar. No només perquè els seus ingressos es reduïen, sinó perquè el seu prestigi es trontollava.
I un afer d’aquest tipus, no es podia fer per telèfon. Ni tampoc per mitjans electrònics o virtuals. El Marià ho volia fer personalment. Perquè no quedés cap malentès i per no deixar rastre del encàrrec. Un encàrrec molt car, però que li compensava.
En poc mes de dues hores, ja havia fet casi 300 kms. i només havia trobat 20 cotxes mal comptats a aquella carretera. El seu BMW era capaç d’anar a 190 km/h a les rectes i, a les corbes, s’aferrava com una pitjallida. Faltava poc pel seu destí. Fins ara, la Nacional 630 era molt planera, travessant Extremadura, però desprès, i abans de Salamanca, per Béjar, començava a pujar la muntanya. Havia passat dels 200 o 300 metres d’alçada inicials, a mes de 800. Els cartells reglamentaris de moderar la velocitat, advertien de un perill suposat.
El Marià volia deixar resolt el tema aquell capvespre. No li cabia al cap mantenir aquella situació. Aquell nouvingut, li estava prenent clients, molts clients, amb estratagemes comercials, que ell no sabia combatre. El seu cap estava ocupat en tot allò. La mirada dura i fixa a la carretera, sense veure-la. No feia cas de les senyals de trànsit, que eren mes freqüents; ja es trobava en plena muntanya. No moderava velocitat. No anava en compte.  Aquell cérvol adult devia pesar mes de 300 quilos, tot i la seva rapidesa creuant la carretera. Ni el va veure. Havia sorgit del no-res, però les enormes astes del cérvol  travessaren el seu pit.



                        - - - - - - - - - - - - - - - - - 


El seu cotxe no era molt gran, però sí potent i ràpid. Tenia que resoldre aquell afer, de forma rapida i expeditiva. Era així de decidit. Quan tenia una cosa pendent, alguna força interna, l’empenyia a fer-ho tot d’una. No sabia esperar. El tema es tenia que aclarir a Tábara i abans del capvespre. Ell era a Mérida. Els 350 kms. de distancia no eren un problema. Agafaria la nacional. Hi havia molt poc trànsit, per mor de la autovia paral·lela. En dues hores ja havia fet 250 kms i només havia trobat 20 cotxes mal comptats a aquella carretera, fins ara planera. Faltava poc pel seu destí. La nacional 630, ara començava a pujar la muntanya. Els cartells reglamentaris de moderar la velocitat, advertien de un perill suposat: animals salvatges. Tenia que arreglar exitosament aquell malentès. No li cabia al cap mantenir aquella situació. Aquell enorme cérvol devia pesar mes de 300 quilos. Ni el va veure. Havia sorgit del no-res, però les seves astes ara travessaven el seu pit.

                                                     Novembre 2017

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada